Crush , Crush & Crush
20 September 2013
Dato' Alep Was Here
Forbidden's Crush

Mari main instrument bernama GITAR
Saturday, October 12, 2013, ϟ 0 shout(s)

Saban hari aku melihat, ramai anak muda diluar sana yang semakin tertarik dengan bidang seni suara tak kira sama ada bidang lakonan atau nyanyian. Selain boleh dijadikan sebagai hobi, aktiviti begini boleh mengurangkan tekanan yang dihadapi. Betul jugak, daripada buang masa dengan aktiviti – aktiviti tak berfaedah, baik diorang bermain alat muzik.  Baik korang main guitar. Hahahaha, satu pesanan bijak daripada aku! So, disini, aku nak buat tunjuk ajar bagaimana nak bermain gitar. Aku pilih instrument gitar sebab..... entah, Najwa latif kowt, hehehehe.



This is my love ( slash )
Aku namakan gitar ni slash semperna nama giitarist terhebat sepanjang zaman Slash dari kumpulan GUN N' ROSES

Dulu kan, masa mula-mula tu takot sangat nak main gitar walaupun teringin gila vangang nak belajar! Sebab orang kata tak boleh main gitar, haram. Bila kita petik gitar tu nanti anak setan beranak pinak! Mak aih... Cuak mak jemah! Tapi tu lah... ORANG KATA! Sebenarnya tak pon! Sebab Aku ada baca buku Ustaz Azhar Idrus. Jawapan dia macam ni.
"Tidak ada sebarang nas yang menyebut gitar dengan jelas di dalam hadis-hadis sahih. Berlaku khilaf di kalangan sarjana Islam berkenaan hukum bermain gitar ini."
"Ada yang mengharamkannya sama sekali sama ada menyebabkan lalai ataupun tidak."
 "Ada yang mengharuskannya dengan alasan tidak memberi sebarang kemudaratan."
"Pendapat sesetengah sarjana Islam pula mengharuskan bermain gitar dengan syarat: 
  1. Sekadar hiburan sendiri sahaja.
  2. Tidak bercampur dengan perkara-perkara yang haram seperti dadah, perempuan atau seumpamanya.
  3. Tidak di jadikan sebagai sumber pendapatan.
  4. Tidak lalai daripada kewajiban dan tidak menyebabkan orang lain menjadi lalai. "



Ni time baru balek dari beli gitarr,kekekeke~~




Okay , ni time aku first petik gitar tu :v heheheh

Sampai sini je k aku punye bebelan , boboiii

Future Past